Korduma kippuvad küsimused

1. Mis on ühisrahastus?

See on veebiplatvormi vahendusel toimuv rahakogumismeetod, mille abil saavad ideedega inimesed oma projekti jaoks raha koguda üksikisikutest investoritelt. Ühisrahastuse põhiidee seisneb selles, et raha liigub investeeringuna ühelt inimeselt teisele. Ühisrahastusel võib olla mitmeid vorme:

Auhinnapõhine – investeerimine mitterahalise tasu eest (kaup või teenus);

Annetuspõhine – investeerimine heategevuslikul eesmärgil ilma materiaalse kasuta, emotsiooni jaoks;

Omakapitalil põhinev – investeerimine osaluse vastu (aktsiad, kinnisvara);

Laenupõhine – investeerimine laenuks, et saada investeering koos intressiga tagasi.


2. Kuidas ma saan oma konto sulgeda?

Konto sulgemiseks võtke meiega ühendust aadressil [email protected]


3. Ma ei saa kinnitada oma identiteeti?

Kõige sagedasemad põhjused, miks inimene ei saa oma identiteeti verifitseerida, on seotud foto kvaliteediga.
Soovitame protsessi lõpuleviimiseks kasutada mobiiltelefoni.
Identifitseerimisprotsessi läbiviimisel veenduge, et:
Fotode kvaliteet on selge;
Dokument on selgelt nähtav;
Taustal ei ole teisi inimesi.


Samuti soovitame, et te vaataksite seda identifitseerimisprotsessi selgitust meie partneri poolt: https://www.youtube.com/watch?v=y1qm-QoqNlI&t=55s 

Kogu tuvastamisprotsessi koos selgitustega leiate ka Ondato lehelt: https://ondato.com/help-center/get-verified/

 


4. Millised investeerimisvõimalused on Profituse platvormil saadaval?

Profituse platvormil saate investeerida ärilaenudesse, kinnisvaraarenduslaenudesse või kinnisvara üüriprojektide laenudesse kinnisvarahüpoteekidega alates 100 eurost. Lisateavet investeerimisvõimaluste kohta saate, kui loote konto ja logite sisse iseteenindusse.


5. Kes võib olla investor Profituse platvormil?

Platvormil saavad investeerida nii füüsilised kui ka juriidilised isikud. Platvormil ei ole samuti vanusepiiranguid, kuid kasutajal peab olema pangakonto, mis piirab alaealiste investeerimisvõimalusi. Erinevatel pankadel on erinevad reeglid pangakonto avamiseks alaealistele – palun pöörduge sellekohase lisateabe osas panka, mida soovite kasutada.


6. Millised on platvormil investeerimise tasud/maksud?

Investori jaoks ei ole platvormil kasutus- ega kontohaldustasu, kuid kui soovite oma investeeringut järelturul müüa, tuleb maksta nõude ülekandmise tasu.

Profitus ei anna teavet ja/või nõu maksuküsimustes ning soovitame teil maksukohustusega seotud küsimuste korral pöörduda otse riikliku maksuameti (EMTA) poole.


7. Ma unustasin oma konto parooli, mida ma saan teha?

Kui unustate oma salasõna, peate looma uue. Seda saate teha selle lingi kaudu: https://ss.profitus.ee/reset-password

Kui olete sisestanud oma e-posti aadressi, saate e-kirja juhistega parooli muutmiseks.


8. Kuidas kaitstakse ja säilitatakse minu isikuandmeid?

Meie andmekaitse- ja privaatsuspoliitika täieliku info leiate siit.


9. Kuidas ma saan luua Profituse konto?

Konto saab luua, kui klõpsate lehekülje paremas nurgas olevale nupule „Registreeri“ ja täidate lühikese registreerimisvormi. Teil palutakse täita ka teadmiste ja kogemuste test, mis aitab kindlaks teha teie kui investori teadmiste taset. Ärge unustage end identifitseerida – alles pärast identifitseerimisprotsessi lõpuleviimist saate näha iga äsja väljakuulutatud projekti üksikasjalikku rahastamisinfot.


10. Kas platvorm on reguleeritud?

Leedu pank teostab järelevalvet kogu Profitus platvormi operaatorite tegevuse üle. Profitus on platvormioperaatorina kantud ka ühisrahastusplatvormi operaatorite avalikku nimekirja ja tegutseb vastavalt ühisrahastusseadusele ja Leedu Vabariigi isikuandmete õigusliku kaitse seadusele.


11. Kuidas saan ma täita oma rahakotti?

Profituse rahakotti saate täiendada kolmel viisil. Oma kontot saate täiendada ülekandega läbi pangalingi, tehes oma rahakotti otseülekande või sisestades makseandmed meie maksepartneri lehel, mis teeb teie kaardilt ülekande otse teie Profituse kontole.


12. Millises vanuses saab Profituse investoriks hakata?

Platvormil ei ole vanusepiiranguid, kuid teil peab olema pangakonto, seega on alaealiste investeerimisvõimalused piiratud. Ülekandeid saab teha ainult Profituse kontoomaniku pangakontolt, mis tähendab, et vanemad ei saa oma lapse rahakotti oma kontolt täita. Erinevatel pankadel on erinevad reeglid pangakonto avamiseks alaealistele – palun pöörduge sellekohase lisainfo saamiseks panga poole.


13. Kuidas luua konto oma lapsele?

Kui klient on alla 18-aastane füüsiline isik, peavad tema seaduslikud esindajad esitama nõutavad dokumendid kas kaudselt (mõlema esindaja poolt e-allkirjaga allkirjastatuna) või tulema Profituse peakontorisse aadressil Lvivo g. 101, Vilnius, Leedu. Protsessi täpsemate üksikasjade kohta või kohtumise kokkuleppimiseks võtke meiega ühendust aadressil [email protected]